25/07/22 Dag 3: Ucluelet

Vanmorgen werden we weer wat later wakker. Om 6 uur gingen de ogen open. Dan maar meteen even buiten kijken, en ja hoor, er vloog een grote American eagle voorbij. Corné zag hem gaan, ik zag ook wel een grote vogel vliegen, maar dat had van alles kunnen zijn als ik mijn bril niet op heb. Maar toch, erg gaaf om te zien!
We ontbijten op ons balkonnetje. Zo te zien zal het een stralende dag worden. Nadat we de rugzak hadden ingepakt, rijden we een klein stukje naar de Pacific Rim Trail. Vandaag willen we de Lighthouse Loop gaan wandelen. Een kleine ronde van 2,6 km door de bossen en langs de rotskust. Het loopt lekker, en er zijn heel veel bankjes en uitzichtpuntjes. Overal heb je een mooie view op de zee, met alle eilandjes en wilde rotsen. En ook hier komt er een eagle overvliegen. Nu heb ik hem prima gezien! De teller staat op 3. Bij het lighthouse zien we nog meer wildlife, want hier staat een hert met twee jongen op de rotsen. Ook zien we in de zee verschillende boeien liggen die geluid maken. Een met een bel, en die andere? Dat is dus degene die we al twee dagen gehoord hebben, die waarvan wij dachten dat het een zeehond was of zo. Na deze mooie wandeling pakken we de auto weer en rijden naar Tofino.

Halverwege de route maken we een stop bij Combers Beach. Hier kom je via een korte wandeling op een prachtig zandstrand. Het ligt er vol met driftwood, en aangespoelde schelpen en krabbetjes. Er wordt hier wel overal gewaarschuwd voor de sterke stromingen in de zee. Nu rijden we verder naar Tofino. We dachten dat dit een wat gezelliger stadje zou zijn, maar niets is minder waar. Er zijn wel wat winkels, maar verder stelt het niet veel voor. We lunchen op een bankje met uitzicht op een totempaal en het water. Ondertussen loopt de temperatuur al flink op. We besluiten om maar terug te rijden, want Tofino valt ons een beetje tegen. We rijden terug en stoppen dit keer nog bij het visitor center en bij Long Beach. Op dit strand is het een stuk drukker. Er wordt vooral veel gesurfd.
In Ucluelet nemen we nog een lekker ijsje om af te koelen en dan rijden we naar ons hotel.

De rest van de middag doen we niet veel meer. Ik ga op tijd bij het zwembad liggen, en Corné komt wat later ook nog. ’s Avonds gaan we eten bij de Cedar Grill. Het is er flink druk, dus we moeten een half uurtje wachten voor we aan tafel kunnen. Maar dan heb je ook wat, de burgers zijn lekker!
Nu zijn we weer op onze kamer. Tijd om de koffers weer in te pakken, zodat we morgenochtend niet veel meer hoeven te doen. Morgen gaan we al om 9 uur ‘whale watchen’.