15/08/22 Dag 24: Vancouver

Vanmorgen vertrokken we na ons ontbijtje naar het centrum van Vancouver. We beginnen rustig met een rondje door Stanley Park. Op verschillende punten parkeren we even de auto en bekijken we het uitzicht op de stad. Op één punt zien we de totempalen in het park. Het zijn niet de originelen. Ze zijn wel nagemaakt van echte totempalen van de verschillende Canadese Indianenstammen die hier vroeger woonden.

Na Stanley park rijden we het centrum van Vancouver binnen en zoeken we eerst een parkeergarage. Dat ging vlot, die zitten er namelijk genoeg. We lopen naar Hastings Street. Hier zijn heel toevallig de opnamen bezig van een nieuwe serie die volgend jaar op Disney Plus uitgezonden gaat worden: Percy Jackson. De straat staat vol met apparatuur, filmcrew en figuranten. Rondom Hastings Street staan veel vrachtwagens en cateringwagens. Geinig om te zien hoor. Via de luidsprekers horen we ‘action’ en iedereen begint spontaan te lopen. Op straat staan trouwens een paar gele taxi’s uit New York. Het moet er dus op lijken dat alles zich daar afspeelt ipv in Vancouver. De opnamen duren niet lang. Kort daarna gaan we eerst een broodje gezond bij de Subway halen. In de schaduw, met uitzicht op een mega cruiseschip van Disney, eten we de broodjes. Via de cruiseterminal lopen we langs het water weer verder.

Even later zijn we in Gastown. Dit is de oudste wijk van Vancouver. Hier staat ook de bekende Steamclock. Om half drie fluit hij een kort liedje. Corné scoort nog een nummerplaat van British Columbia voor op ons tuinhuisje. Via Maple Square lopen we weer terug naar Hastings Street. In de dit gedeelte van de straat staat het weer helemaal vol met tentjes. Overal zitten en hangen de homeless. Het is heel erg voor deze mensen, ze moeten natuurlijk ook ergens blijven, maar we blijven ons wel steeds verbazen over het openbare drugsgebruik.
Het is ondertussen weer erg warm. We worden al aardig moe in deze warmte. Tijd voor een milkshake van de Mac. Dan moeten we weer een stukje terug lopen. We besluiten toch nog even door te gaan.
Onderweg komen we weer langs de opnameplek van straks. Ze staan nu het decor van het Empire State building af te breken. Wanneer ik een foto wil maken roept Corné ‘smile’ en op commando staan ze stil en draaien zich om met een big smile, Echt grappig en ook echt Hollywood!

Wanneer we lekker aan een koude shake zitten zie ik op de bon dat ze een ‘cup fee’ van 25 ct vragen. Tjonge, waar moet het anders in zitten dan?
Ook staan er 2 mannen in de rij om te bestellen. Ik dacht eerst nog dat de ene stond te dansen in de rij, een soort Michael Jackson zeg maar. Dat zag ik niet helemaal goed, want ook deze twee mannen zijn zo te zien verslaafd. Wel erg hoor, het was dus geen dansen, maar flink trippen.

We lopen terug naar de parkeergarage en rond half 5 zijn we terug bij ons hotel. Voor de laatste keer nemen we nog een duik in de pool.
Ook vanavond ons laatste etentje van de vakantie. En wat beter om af te sluiten bij Denny’s. We nemen allebei de bourbon skillet. Weer erg lekker (maar niet zo lekker als die van de Denny’s in Portland).
Onze vakantie zit er bijna op. Terug bij onze kamer laden we de auto helemaal leeg en pakker we de koffers weer in. Altijd weer spannend, maar ze blijven, ook altijd, weer netjes onder het gewicht.

Morgen rijden we naar het vliegveld. Daar zit een Outlet Store. Na een laatste bezoek aan de Outlets vliegen we om 18.25 uur weer terug naar Brussel.